Ones Media

ÇİÇEK VELİ KAİM
One’s Media Dış Ticaret Finans ve Satın Alma Müdürü

Şirkette yemeği kendi mutfağımızda yapıyorduk. Bir gün bir çalışan, bir gün diğeri ama istisnasız her gün bir çalışanımız şikayet ederdi. Kimi tuzlu, kimi yağlı der, kimi porsiyonu az bulur, kimi çeşidi… Öğlen arasından sonra sürekli bir memnuniyetsizlik, motivasyon düşüklüğü. Sonunda herkes istediğini yesin diye yıllardır bildiğimiz, Ticket Restaurant yemek kartı sistemine geçtik.

Bizimle ilgilenen satış temsilcisi Red Club sadakat programlarındaki şirketlerden, bize sağladıkları indirimlerden bahsetti. Yoğun bir kargo kullanımımız vardı, Ticket Restaurant müşterisi olduğumuz için %20’ye yakın bir indirim aldık. Bir de üzerine hiç aklımızda yokken bize Ticket Car Akaryakıt çözümlerini anlattılar, orada da indirim sağladılar. Bizim şirketin sadece 2 aracı var, hiç bir istasyondan alamayacağımız indirim ve ay sonu ödeme sistemi ile orada da tasarruf etmemizi sağladılar. Ayrıca limit belirleme sayesinde harcamaları kontrol altına aldık, bu sayede de harcamalarımız azaldı.

Biz sadece çalışanlarımızın yemek ile ilgili şikayetlerini ortadan kadıralım derken, yemek giderinde KDV istisnası, kargo masraflarımızda ve akaryakıt giderlerimizde de indirim aldık, tasarruf sağladık.

Hem şirket kazandı, hem çalışanlar...

Brik

BİLGE GÜMÜŞAY
Brik Marka İletişim Hizmetleri A.Ş. – Finans & İdari İşler Direktörü

Yeni ofisimize geçerken çalışanlarımıza yemek kartı vermekten başka bir şey düşünmüyorduk. Catering sistemi ile hep bir sorun yaşamıştık. O gün yemek güzelse, lezzetliyse günün geri kalanı iyi geçiyor, yok beğenilmediyse en az bir saat bi homurdanma, şikayet… Yemek kartına geçelim, hem çalışanlar hem biz rahat edelim demiştik. Ama burada da doğru kartı seçmek, her yerde geçen kartı kullanmak önemliymiş. Bir süre başka yemek kartı firmaları ile çalıştık ama Beşiktaş’ta olmamıza rağmen her yerde geçmiyordu. Sonunda çalışanlarımızın isteği ve yönlendirmesiyle Ticket Restaurant’a geçtik. Tüm şikayetler bitti. Herkes istediği yerde istediğini yiyor, yemeğe keyifle çıkıyor, yemekten keyifle geliyor. Çalışanlarımız motive, işine konsantre, şikayet yok, mutsuzluk yok, çok memnunuz.

Tipi Mobilya

AHMET TİPİ
Tipi Mobilya A.Ş. – Genel Müdür

İstanbul’da iki farklı lokasyonda mağazam var. Birinde çalışanlar o caddedeki anlaştığımız bir restorandan yiyorlar, ay sonunda faturalaşıyoruz, birinde de elden para veriyoruz, sonra fişleri topluyoruz. Bazen restoranın yemeklerinde sorun çıkıyor, çalışanlar başka bir restoran arayışına giriyor. Diğer tarafta ise toplanan fişlerin işlenmesi, giderleştirilmesinde sıkıntı olabiliyor, kimi vermeyi unutuyor, kimi silik oluyor, kullanamıyoruz. Sonunda Ticket Restaurant yemek kartı sistemine geçtik, biz ay sonunda tek fatura ile rahatız, çalışanlar istediğini yiyerek... Ayrıca Dolu Dolu indirimleri sayesinde kart bakiyeleri de geç bitiyor. Bizim yatırdığımızın üzerine bir de o indirimlerle fazladan bir gün yemiş oluyorlar. Son olarak da yemek kartı vereceğimizi duyduklarında sevindiler ama Ticket Restaurant olduğunu öğrendiklerinde daha da memnun oldular, şirkete karşı aidiyet ve kişisel motivasyonlarının artığını gözlemliyorum.

AnalyticaHouse

KIVANÇ ÜNAL
AnalyticaHouse - Ajans Başkanı

Uzun yıllar daha az maliyetli diye taşıma catering sistemi ile çalıştık. Çalışanlarımıza seçenek sunabilmek için 5 çeşit diye anlaşıyoruz ama ilk birkaç aydan sonra o 5 çeşit bir gün 4 bir gün 3 geliyor. Ya yemek yolda arabada bozuluyor ya listedeki ürün tedarikçide olmuyor… Ayrıca ilk aylardan sonra sulu yemek içindeki parça etleri sayar oluyoruz (ayrıca ilk aylardan sonra kalite de düşmeye başlıyor). Kaç tane yer değiştirdik ama hep aynı, ilk bi iki ay güzel, sonra sıkıntılar, çalışan şikayetleri başlıyor. En sonunda Ticket Restaurant’a geçtik. Hem herkes istediği gibi yemeğini seçiyor, yiyor, şikayet etmiyor, hem biz yemekhane için tuttuğumuz alt kattaki alanımızı boşalttık, kira giderimizi düşürdük. Kirayı daha önce hesaba katmamışız, biz catering’i maliyeti az diye düşünürken Ticket Restaurant yemek kartı çok daha karlı oldu.